A co se stane, když je startovací cena u realitního inzerátu moc vysoká? Nestane se nic. A to je právě ten problém. Na první pohled to vypadá, že se nic neděje. Nikdo nevolá, nikdo nepíše. Po čase přece můžeme jít s cenou dolů. Jenže to nepomůže.

Všichni, kteří váš dům, byt či pozemek s nereálným požadavkem na cenu viděli, ho už mají zařazený ve škatulce „Drahé“. A z této škatulky není snadné nic odstranit. Jakmile totiž uvidí fotky inzerátu znova, ihned je napadne, že u něj bude vysoká cena. Přestože tuto cenu snížíte, nálepku „Drahé“ odstranit nelze.

Když tento start doplníte o klasický model zlevňování, tedy pomalu, po malých částkách, máte recept na katastrofu hotový. Potenciální kupec inzerát sleduje. Od počátku na něm vidí nálepku „Drahé“. A pozoruje, jak cena pozvolna klesá. Většinou vidíme slevy ve výši desetitisíců nebo maximálně nižších statisíců. To u mnohamilionového prodeje není dostatečná částka. Efekt, který způsobí, je přesně opačný.

Jak to dopadne?

Potenciální kupující dál čeká a dívá se, jak prodávající postupně snižuje cenu. Když se cena dostane na úroveň ceny tržní, opět se nic nestane. Protože potenciální kupující ví, že zlevňování bude pokračovat. Ze zkušenosti víme, že zhruba 10–15 procent pod tržní cenou už to někdo ze „sledujících“ nevydrží a ozve se s žádostí o koupi. Pokud je to zkušený kupec, při finálním jednání ještě většinou získá dodatečnou slevu 5–10 procent.

U špatně nastavené úvodní ceny při prodeji domu, bytu či pozemku tak můžete celkově přijít až o 25 procent ceny.

Správně nastavenou úvodní cenou naopak můžete získat kvalitního kupujícího a realizovat prodej v rozumné době. Chcete-li znát aktuální cenu vaší nemovitosti, obraťte se s důvěrou na kteréhokoliv z našich makléřů.