Všechno. A tady by článek mohl skončit. Já pro vás ale detailněji rozeberu několik základních bodů, na které je dobré se zaměřit, pokud prodáváte luxusní byt nebo dům. Od prodeje „běžné“ nemovitosti se totiž prodej luxusní nemovitosti do určité míry liší.

Diskrétnost

Tu ocení každý kupující. A pokud si najmete makléře, oceníte i jako prodávající, bude-li dotyčný diskrétní. Co to znamená? Není potřeba spravovat potenciální kupující o detailech, které se k vašemu domovu váží, ani ukazovat na fotkách cenné umělecké kusy v prodávaném domě či bytě. Ano, o prodeji musím říct ideálně úplně všem, to je nejlepší cesta, jak ho prodat. Ale mohu to udělat tak, abych nenarušil soukromí.

Také budoucí majitel bytu či domu ocení, když na internetu nebude kolovat každý detail z jeho budoucího domova. Vždy hledám to optimum, co ještě ukázat, abych zaujal a vzbudil emoce, ale zároveň, abych co nejméně rušil soukromí současných i budoucích majitelů.

Bezpečí

U luxusních bytů i domů jde o hodně peněz. Je tak dobré dbát na bezpečnost. Pro vytvoření smluvní dokumentace využijte renomovanou advokátní kancelář a ověřte si výši jejího pojištění, aby pokrylo jakékoliv případné škody. Obdobně je rozumné postupovat, pokud si na prodej takového bytu či domu vybíráte realitního makléře.

Samozřejmostí by mělo být využití úschovy kupní ceny. Jedině tak proběhne transakce bezpečně. Ani v jednom momentu totiž nemá peníze i nemovitost pouze jeden subjekt. Využít můžete advokátní, notářskou či bankovní úschovu. U vyšších částek rozhodně doporučuji úschovu bankovní, je jednoznačně nejbezpečnější. Sice je to výrazná nákladová položka, ale za ten klid určitě stojí.

Maximální prezentace

Prodej je dnes marketing. Čím hezčí, tím lépe se prodává. To platí obecně, nejen u luxusních domů či bytů. Kvalitní homestaging je tak pro prodej luxusních nemovitostí samozřejmostí. A kde fotografie nestačí, je třeba použít ty nejlepší možné vizualizace. Totéž platí o video prohlídce. Investice do kvalitního video štábu se rozhodně vyplatí.

Nejde totiž jen o to ukázat, co prodáváte. Potřebujete vzbudit ty správné emoce a vyvolat u budoucího kupujícího touhu byt či dům vidět. A ideálně si už představit, jak v něm bydlí.

Důležité také je, aby při prohlídce byla nemovitost maximálně uklizená a nachystaná. Ideální je, pokud v ní už nikdo nebydlí. To však často není možné nebo se majitelům nechce stěhovat nadvakrát. Ale ze zkušenosti vím, že prázdný byt či dům, ve kterém už nikdo nebydlí a je permanentně nachystaný na prohlídky, vede k nejlepšímu prodeji.

Součástí prezentace musí být také maximum informací o nemovitosti. Kupující ocení údaje o provozu a bude vám vděčný i za kontakty na servisní firmy, zahradníky a další dodavatele, kteří se o nemovitost starají.

Ty správné kontakty

Prodej luxusní nemovitosti vyžaduje ty nejlepší kontakty. Okruh potenciálních kupujících je u těchto nemovitostí velmi malý. A jejich nákupní chování je značně odlišné od chování při koupi standardních produktů. Svoji roli zde hraje doporučení, exkluzivita i pocit výjimečnosti. Budete-li si vybírat makléře na prodej luxusní nemovitosti, zjistěte si, zda takové kontakty má a může jim o vašem bytě či domě říct nebo napsat. Správná síť kontaktů na sociálních sítí je ideální start dobrého prodeje.

Vyjednávání

U každého prodeje bytu, domu či pozemku se hodně vyjednává. Podmínky prodeje, cena, lhůty na zaplacení či vystěhování a spousty dalších detailů. U prodeje luxusních nemovitostí bývá vyjednávání nejvíce. Jde tu o hodně peněz, a tak se často jedná i o mnoha detailech. Je dobré na to být připraven. Při výběru makléře se proto ujistěte, že je to školený vyjednavač a s vyjednáváním podobných obchodů má zkušenosti.

A to nejdůležitější

Úroveň. Když si jdete koupit nový Mercedes, očekáváte prodejce, který je slušně oblečený, umí se chovat a kultivovaně komunikuje. To stejné čeká kupující, když si jde koupit luxusní nemovitost. Pamatujte na to, až se budete chystat na prohlídku. A když si budete vybírat makléře, prověřte si, že tyto standardy splňuje a bude umět s kupujícím správně jednat. Slušné vychování a vhodné oblečení ocení každý kupující. Ze zkušeností vím, že kupující luxusních bytů a domů jsou na oboje obzvláště citliví.

Chcete pomoci prodat vaši luxusní nemovitost a spolehnout se, že všechno výše zmíněné proběhne v pořádku? Obraťte se na mě, rád vám s ní pomohu.