Případové studie

Klient se na mě obrátil s dotazem, jestli bych mu pomohl s prodejem jeho bytu 3+1 na ulici Zborovská v Brně. Domluvili jsme si schůzku, byt jsem si prohlédl a dohodli jsme se, že se o jeho prodej postarám.

Příprava

První přichází na řadu odhad tržní ceny nemovitosti – správné nastavení ceny je totiž klíčem k úspěchu. Pak následuje designérka, která chystá byt na focení. Fotí profesionální fotograf. Textaci inzerce připravuje naše copywriterka. Hotový inzerát míří na náš web, realitní servery a sociální sítě. Naše marketérka nastavuje kampaň na propagaci nemovitosti na sociálních sítích a ve vyhledávačích.

Prohlídky

Prohlídky se zájemci realizuji v domluvených časech tak, aby majitelé bytu mohli vyrazit třeba na procházku a byt byl volný pouze pro zájemce, který si ho může nerušeně prohlédnout. Za mého doprovodu, výkladu a samozřejmě s možností se kdykoliv na cokoliv zeptat.

Vyjednávání

Prodávající investuje peníze získané z prodeje bytu do nákupu a dokončení nové nemovitosti. Ve stávajícím bytě navíc potřebuje ještě pár měsíců zůstat. Kupující chce skládat kupní cenu do úschovy postupně, v několika splátkách. Vše je třeba sladit časově i finančně tak, aby požadavky obou stran mohly být splněny.

Nejprve si základní body nastíníme v e-mailech a telefonátech. Všechno pak domlouváme na společné schůzce kupujících a prodávajících u nás v kanceláři. Celou dohodu nakonec naši advokáti zpracují do kupní a úschovní smlouvy.

K tomu ještě chystáme smlouvu o převodu družstevního podílu. Protože součástí prodeje je i podíl na dalším bytě v domě, který vlastní družstvo tvořené majiteli bytů v daném domě. Každá nemovitost je něčím specifická a vždy se najde něco nového, co je potřeba vyjednat, zformulovat nebo vyřešit.

Předání a spokojení klienti

Po uplynutí všech lhůt, převodu vlastnictví bytu na katastru nemovitostí a vyplacení kupní ceny předávám byt novému majiteli. Ten dneska spokojeně bydlí a prodávající už oslavil narozeniny své dcery na zahradě nového domu.