Případové studie

Spousta makléřské práce je neviditelná – běží na pozadí. U developerských projektů to platí dvojnásob. Makléř na projektu pracuje dávno předtím, než je spuštěn prodej. Tedy dávno předtím, než někdo zjistí, že se takový projekt vůbec bude stavět. Na Rezidenci Gardenia v Jistebníku jsme spolupracovali s kolegou Janem Vrbkou. Podívejte se, co všechno jsme pro developera MATEO development udělali před tím, než byl zahájen prodej.

Nákup nemovitosti

První, s čím jsme pomáhali developerovi, byl nákup nemovitosti. V případě Rezidence Gardenia šlo o starou budovu školy, vhodnou k rekonstrukci na bytový dům. Developerovi jsme provedli úvodní tržní analýzu, v jakých cenách je možné očekávat prodeje. Jedná se opravdu o předběžný odhad, který se později bude upřesňovat. Do zahájení prodeje zbývají skoro dva roky.

Analýza prostředí

Po nákupu nemovitosti jsme provedli detailní analýzu prostředí. Jaké projekty se aktuálně prodávají v okolí, jaké se prodávaly dříve. Stejnou analýzu uděláme pro prodeje „ne-novostaveb“. Používáme jednak různé softwarové nástroje, ale také průzkum přímo na místě. V lokalitě jsem strávil několik dní, domluvil jsem si prohlídky konkurenčních projektů i schůzky s lokálními makléři. V této fázi chceme mít maximální přehled a vědět co nejvíce informací.

Konzultace s projektantem

Díky velmi úzké spolupráci makléřů a developera jsme měli možnost konzultovat celý projekt s projektantem ještě před samotným zahájením. Tím jsme dokázali předat projektantovi veškeré informace zjištěné analýzami. Věděli jsme, jaké dispozice je třeba vytvořit, aby se dobře prodávaly, nebo jaká má být zhruba metráž jednotlivých dispozic, aby to vyhovovalo kupujícím.

Díky spolupráci makléře a projektanta (architekta) je možné vytvořit projekt, který bude kupujícím vyhovovat jak po stránce dispozic, tak velikostí. A to je cílem developera – vytvořit projekt, co budou kupující chtít.

Výběr standardů

Společně s developerem jsme pomáhali nastavit standardy projektu. Cílem bylo rozhodnout jak materiály, tak barevnosti a další parametry. Díky analýze prostředí jsme měli přehled o tom, po čem je v lokalitě poptávka. Správné nastavení standardů zvýší atraktivitu projektu. Samozřejmě v projektu byly možné klientské změny – ty jsme později řešili s klienty, dodavateli i developerem. Ale u mnoha bytů využili klienti výběr právě ze standardů.

Název, logo, vizualizace

Pro developera jsme společně s grafikem a copywriterkou vytvořili název i logo projektu. Nachystali jsme pro developera několik variant. Rezidence Gardenia dostala svůj název podle společné velké zahrady, která k objektu patří. K tomu sedělo logo laděné dozelena, opět vzhledem k zahradě. Použitý vizuál vycházel z naší analýzy budoucích kupujících – projekt je velmi vhodný jako rodinné bydlení. Nachází se totiž kousek od přírody, je dobře dopravně dostupný a má společnou zahradu.

S grafickým studiem jsme následně vytvořili vizualizace exteriéru i vzorového bytu v interiéru. Vizualizace jsou vytvořeny podle projektové dokumentace, a plně tak odpovídají realitě. Pro vytvoření exteriérové vizualizace jsme využili i nasnímkování okolí z dronu, tak aby budova stála v reálném okolí.

Web a strategie prodeje

Po odsouhlasení názvu a vizualizací jsme zadali webaři a copywriterce tvorbu webu projektu. Ve webové prezentaci už se odráží i nastavená strategie prodeje. Jednotlivé podstránky a směřování kupujícího v rámci webu jsou nastaveny tak, aby vše zapadalo do celkové koncepce prodeje.

Zajímá vás, jakou strategii prodeje jsme zvolili a jaký měla úspěch? Domluvte si se mnou schůzku, rád vám vše řeknu.